Search
Obsługa Pomoc

ZNAMY ODPOWIEDŹ!

Szukasz pomocy? Tu znajdziesz odpowiedzi na swoje pytania.

WITAJ W INEA!Wybierz zagadnienie, które chcesz poznać bliżej.

Wybierz zagadnienie:

Najczęściej zadawane pytania:

W INEA lubimy dobre i proste rozwiązania. Dlatego ze swoim Internetem INEA połączysz się "po kablu", wpinając do komputera kabel ethernetowy (RJ-45) z modemu lub gniazda, jeśli takie masz w swoim mieszkaniu.

Zapoznaj się z instrukcją użytkowania modemów. Znajdziesz ją TU.

W przypadku technologii HFC

Zweryfikuj czy kabel ethernetowy jest podłączony pod port nr 1 na modemie oraz:

  1. odłącz modem od prądu na 10s
  2. odłącz kabel antenowy
  3. ponowne podłącz kabel oraz modem do prądu

W przypadku modemów światłowodowych

Odłącz modem od prądu na 3 minuty i ponownie podłącz.

Jeżeli w/w kroki nie pomogą skontaktuj się z Infolinią obsługową przez aplikację INEA lub czat dostępny na stronie inea.pl. Jesteśmy dostępni 24/7.

W przypadku technologii HFC

Sprawdź diody na modemie. Gdy żadna dioda nie świeci, wybierz inne źródło zasilania. Jeśli diody świecą się:

  1. odłącz modem od prądu
  2. wykręć kabel antenowy z modemu i gniazda
  3. wkręć ponownie kabel antenowy
  4. podłącz modem do prądu

W przypadku modemów światłowodowych

Odłącz modem od prądu na 3 minuty i ponowne podłącz.

Jeżeli w/w kroki nie pomogą skontaktuj się z Infolinią obsługową przez aplikację INEA lub czat dostępny na stronie inea.pl. Jesteśmy dostępni 24/7.

Nazwa fabryczna i hasło sieci Wi-Fi znajdziesz na naklejce na modemie.
Szczegółową instrukcję obsługi Twojego modemu odnajdziesz TU.
Jeżeli dane zostały już zmienione i nie pamiętasz nazwy lub hasła, instrukcja podpowie jak przywrócić ustawienia fabryczne.

Zapoznaj się z instrukcją użytkowania modemów. Znajdziesz ją TU.

Prędkość łącza oferowanego przez INEA jest wartością maksymalną, możliwą do osiągnięcia przy połączeniu kablowym. Nie jest możliwe zagwarantowanie prędkości Internetu dostępnego drogą bezprzewodową.

Sprawdź:

  1. odległość urządzeń od modemu
  2. przeszkody na drodze (ściany, szafy, skrzynki)
  3. urządzenia w pobliżu (szczególnie kuchenki mikrofalowe, głośniki)
  4. inne urządzenia pracujące na częstotliwościach sieci Wi-Fi (inne routery Wi-Fi, urządzenia Bluetooth, bezprzewodowe urządzenia)
  5. wybrany kanał oraz szerokość kanału

Na prędkość Internetu po Wi-Fi może mieć wpływ urządzenie końcowe (np. laptop, smartfon) i wbudowane w nich karty Wi-Fi.

Gdy korzystasz z Internetu bezprzewodowo po Wi-Fi i połączenie jest przerywane lub prędkość jest zaniżona, sprawdź połączenie po kablu.

Twoje Wi-Fi może działać lepiej:

  1. zmień kanał na stronie konfiguracyjnej routera. Instrukcję swojego sprzętu znajdziesz na inea.pl,
  2. router lubi swobodę, dlatego usuń wszelkie przeszkody w jego otoczeniu, szczególnie elektronikę,
  3. zmień miejsce routera, jeśli ma antenki, zmień ich pozycję.

Dodatkowe informacje znajdziesz TU.

Popraw zasięg z Wi-Fi Premium.

Czym jest kanał Wi-Fi? Podpowiedź znajdziesz TU.
Popraw jakość swojego Wi-Fi, logując się do swojego urządzenia (patrz: dane logowania do modemu) i ustaw kanał zgodnie z instrukcją obsługi TU.
Aby wybrać najlepszy kanał Wi-Fi możesz skorzystać z darmowej aplikacji np.: Wi-Fi Analyzer. Sprawdź, który kanał Wi-Fi jest najlepszy i ustaw go na swoim urządzeniu.

A. Sieć widoczna ale brak dostępu do Internetu?

To pewnie chwilowe problemy w działaniu sieci. Skorzystaj z połączenia po kablu.

B. Brak widocznej sieci, brak dostępu do Internetu?

Jeżeli sieć Wi-Fi jest niewidoczna oraz dioda Wi-Fi na modemie się nie świeci, konieczne będzie ręczne uruchomienie sieci bezprzewodowej. Wciśnij przycisk Wi-Fi lub WLAN na urządzeniu. Po chwili zamruga dioda od połączenia bezprzewodowego. Kiedy dioda będzie już świecić na stałe, sprawdź czy sieć Wi-Fi jest widoczna dla urządzeń.

Jeżeli w/w kroki nie pomogą prosimy skontaktuj się z Infolinią obsługową w aplikacji INEA lub przez czat dostępny na inea.pl. Jesteśmy dostępni 24/7.

Sprawdź dostępność sieci na innych urządzeniach oraz połączenie "po kablu". 

W przypadku technologii HFC, gdy żadna dioda nie świeci, zmień źródło zasilania. Gdy którakolwiek dioda świeci: 

  1. odłącz modem z prądu
  2. wykręć kabel antenowy z modemu i gniazda
  3. wkręć kabel antenowy
  4. podłącz modem do prądu

W przypadku modemów światłowodowych odłącz modem od prądu na 3 minuty i ponowne podłącz.

Jeżeli w/w kroki nie pomogą skontaktuj się z Infolinią obsługową w aplikacji INEA lub przez czat dostępny na stronie inea.pl. Jesteśmy dostępny 24/7.

Przetestuj prędkość Internetu przez połączenie po kablu na stronie PRO SPEED TEST. To aplikacja certyfikowana przez Urząd Komunikacji Elektronicznej.
Jeżeli test wskaże nieprawidłowości, prześlij nam wynik przez formularz w Moja INEA. Sprawdzimy co się dzieje.

W przypadku technologii HFC:

Jeśli Twój komputer jest połączony z modemem za pomocą kabla:

  1. odłącz modem od prądu
  2. wykręć kabel antenowy z modemu i gniazda
  3. ponownie wkręć kabel antenowy
  4. podłącz modem do prądu

W przypadku modemów światłowodowych:

  1. odłącz modem od prądu na 3 minuty
  2. ponowne podłącz

Przetestuj prędkość po kablu na PRO SPEED TEST. Aplikacja certyfikowana przez Urząd Komunikacji Elektronicznej.

Jeżeli w/w kroki nie pomogą skontaktuj się z Infolinią obsługową w aplikacji INEA lub przez czat na inea.pl. Jesteśmy dostępni 24/7.

Prędkość łącza oferowanego przez INEA jest wartością maksymalną, możliwą do osiągnięcia przy połączeniu kablowym. Nie jest możliwe zagwarantowanie prędkości Internetu dostępnego drogą bezprzewodową.

Sprawdź:

  1. odległość urządzeń od modemu
  2. przeszkody na drodze (ściany, szafy, skrzynki)
  3. urządzenia w pobliżu (szczególnie kuchenki mikrofalowe, głośniki)
  4. inne urządzenia pracujące na częstotliwościach sieci Wi-Fi (inne routery Wi-Fi, urządzenia Bluetooth, bezprzewodowe urządzenia)

Dodatkowe informacje znajdziesz TU.

Popraw zasięg z Wi-Fi Premium.

Instrukcje obsługi znajdziesz na inea.pl oraz naszym kanale YouTube.

Informacje na temat logowania do panelu administracyjnego Twojego modemu znajdziesz w instrukcji obsługi.

Tak, jest to możliwe. W technologii światłowodowej podłącz się do portu 1 i wykonaj 3 minutowy restart prądowy modemu.

Jeżeli jest dostępność magazynowa i możliwości techniczne na to pozwalają, możesz wymienić sprzęt na życzenie. To koszt 200 zł. Skontaktuj się z Infolinią obsługową w aplikacji INEA lub przez czat na inea.pl. Jesteśmy dostępni 24/7.

Jeśli sprzęt nie działa prawidłowo, wymiana jest bezpłatna. Potwierdź to, kontaktując się z Infolinią obsługową w aplikacji INEA lub przez czat na stronie inea.pl. Jesteśmy do dyspozycji 24/7.

Tak, możliwa jest zmiana umiejscowienia modemu w Twoim lokalu.
Skontaktuj się z Infolinią obsługową, aby umówić wizytę instalatora. Koszt wizyty to 60 zł, do której należy doliczyć pozycje wycenione przez technika w czasie instalacji.

Dekoder ADB

  1. Wybierz Menu na pilocie dekodera.
  2. Na ekranie telewizora pojawi się plansza z niebieskim tłem na dole.
  3. Strzałkami wokół OK przejdź na ikonkę narzędzi -> Ustawienia domyślne -> zatwierdź OK na pilocie.
  4. Dekoder zapyta o uwierzytelnienie -> wprowadź domyślny PIN: 1234.
  5. Postępuj zgodnie z kolejnymi instrukcjami na ekranie.

Dekoder INTEK

  1. Wybierz Menu na pilocie dekodera.
  2. Na ekranie telewizora pojawi się kilka ikon do wyboru.
  3. Wybierz ikonę walizki narzędziowej -> strzałką w dół zejdź do opcji -> Ustawienia systemowe.
  4. Zatwierdź przyciskiem OK -> wybierz opcję Przywróć ustawienia domyślne -> potwierdź OK.
  5. W polu PIN wpisz: 1234 -> potwierdź OK.
    Prawidłowo pojawi się ciemny ekran lub komunikat Brak Sygnału.
  6. Następnie wybierz język ustawień -> zatwierdź przyciskiem OK.
  7. Po wyszukaniu kanałów, dekoder uruchomi się ponownie.

Dekoder Globo

  1. Wciśnij Menu na pilocie dekodera.
  2. Z listy wybierz Ustawienia systemu -> potwierdź OK -> wybierz Ustawienia fabryczne.
  3. Następnie postępuj zgodnie z instrukcjami na ekranie.

Dekoder Technisat

  1. Wciśnij Menu na pilocie dekodera.
  2. Wybierz opcję Ustawienia -> potwierdź OK na pilocie -> Ustawienia fabryczne -> potwierdź OK na pilocie -> Powrót do ustawień fabrycznych.
  3. Na komunikacie "Czy na pewno chcesz przywrócić ustawienia fabryczne?" wybierz TAK i potwierdź OK.
  4. Dekoder uruchomi się ponownie.
  5. Potwierdź wybór języka polskiego i poczekaj na ponowne wyszukanie kanałów.
  6. Zatwierdź przyciskiem OK aktualizację oprogramowania.
  7. Po instalacji kanałów dekoder uruchomi się ponownie.

Pakiet bezpieczeństwa chroni Cię w sieci przed wirusami, oprogramowaniem szpiegującym oraz atakami hakerów. Ponadto umożliwia kontrolę rodzicielską na urządzeniach stacjonarnych i mobilnych. Pakiet składa się z dwóch programów:

• Ochrona Internetu INEA, obejmująca ochronę Twojego komputera PC przed wirusami, oprogramowaniem szpiegującym, atakami hakerów i kradzieżą tożsamości. Dodatkowo program pomaga unikać niebezpiecznych witryn internetowych, zapobiega oszustwom oraz pozwala nadzorować korzystanie z sieci przez najmłodszych.

• Mobilna Ochrona INEA, zapewniająca bezpieczeństwo Twoich urządzeń mobilnych przed skutkami utraty i kradzieży urządzenia. Ponadto program zawiera zaawansowane funkcje kontroli rodzicielskiej, powstrzymuje złośliwe oprogramowania i zapewnienia bezpieczeństwo podczas przeglądania Internetu.

1. Zaloguj się do Moja INEA, wybierz Internet i przejdź do zakładki „Centrum bezpieczeństwa”.
2. Wybierz system operacyjny, na którym chcesz zainstalować oprogramowanie oraz nadaj nazwę urządzeniu.
3. Wybierz metodę instalacji:
• pobierz i wpisz klucz
• wyślij link do pliku instalacyjnego na wskazany adres e-mail
• wyślij SMS do pliku instalacyjnego na wskazany numer telefonu

Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi i wciąż nie możesz rozwiązać swojego problemu?

Skontaktuj się z nami za pośrednictwem aplikacji INEA lub przez czat dostępny na stronie inea.pl.
Nasi konsultanci są do dyspozycji przez 24h godziny.

Chat