Search
Obsługa Pomoc
Aktualności INEA

14 października 2016

OGŁOSZENIE DLA BYŁYCH ABONENTÓW INEA sp. z o.o. W SPRAWIE ZOBOWIĄZAŃ INEA sp. z o.o. W ZAKRESIE USŁUGI DOSTĘPU DO SIECI INTERNET W ZWIĄZKU Z DECYZJĄ PREZESA UOKIK

INEA sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu (dalej: „INEA” lub „Spółka”) informuje o działaniach podjętych w związku z wydaniem przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (dalej: „Prezes Urzędu”) w dniu 29.08.2016 r. decyzji nr RPZ 4/2016 (treść decyzji dostępna jest pod adresem www: https://uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=12606) nakładającej na Spółkę zobowiązania dotyczące usunięcia skutków zmiany wzorca umownego, która polegała na podwyższeniu ze skutkiem na dzień 1 lutego 2015 roku miesięcznej opłaty abonamentowej z tytułu świadczenia przez INEA usługi dostępu do sieci Internet (Internet stacjonarny) o 5,00 (pięć) złotych miesięcznie, a także zwiększenia przepływności tej usługi od 15 stycznia 2015 roku, przy czym opisane powyżej zmiany wzorców umownych obejmowały umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych, których przedmiotem było świadczenie usługi dostępu do sieci Internet świadczony drogą kablową (Internet stacjonarny). W celu wykonania Decyzji Prezesa Urzędu INEA zobowiązała się do zaoferowania konsumentom, którzy byli objęci zmianą wzorca umownego opisaną w zdaniu poprzedzającym, a jednocześnie nie byli już abonentami INEA w dniu doręczenia Spółce Decyzji Prezesa Urzędu (tj. w dniu 31 sierpnia 2016 roku) możliwości zwrotu na rzecz konsumenta kwoty stanowiącej różnicę pomiędzy zapłaconą przez abonenta miesięczną opłatą abonamentową za usługę dostępu do sieci Internet w wysokości po wejściu w życie zmian z 1 lutego 2015 roku a wysokością tej opłaty sprzed wejścia w życie tych zmian, za okres od wejścia w życie zmian z 1 lutego 2015 roku do dnia, w którym INEA zakończyła świadczenie tego pakietu na rzecz abonenta. Łączna wysokość kwoty, która podlega zwrotowi na rzecz abonenta na jego wniosek, stanowi iloczyn kwoty 5,00 (pięć) złotych oraz liczby pełnych miesięcy kalendarzowych, w których INEA świadczyła na rzecz tego abonenta usługę dostępu do sieci Internet, począwszy od 1 lutego 2015 roku do końca miesiąca kalendarzowego, w którym INEA zaprzestała świadczenia tej usługi na rzecz abonenta.

Warunkiem skorzystania z ww. możliwości jest nawiązanie kontaktu ze Spółką pod dedykowanymi numerami telefonu lub za pośrednictwem dedykowanego formularza mailowego w celu zgłoszenia woli odebrania ww. kwoty i weryfikacji przez Spółkę spełnienia przez abonenta warunków uprawniających do odebrania tej kwoty. Po pozytywnej weryfikacji Spółka skontaktuje się z uprawnionymi w celu realizacji zobowiązania.* Zwrot kwoty nastąpi na rachunek bankowy wskazany przez konsumenta.

Osoba uprawniona może skorzystać z powyższego uprawnienia w terminie 3 miesięcy od daty opublikowania niniejszego ogłoszenia, tj. do dnia 15 stycznia 2017 roku.

Dedykowany numer telefonu: 612211616, dostępny od poniedziałku do piątku w godzinach od 9:00 do 17:00.

Dedykowany formularz elektroniczny do pobrania tutaj: 

Pobierz


Formularz należy wydrukować, czytelnie wypełnić, podpisać i nadać pocztą na adres: INEA sp. z o.o., Wysogotowo, ul. Wierzbowa 84, 62-081 Przeźmierowo, z dopiskiem „Zwrot UOKIK”.


INEA sp. z o.o. informuje, że osoby będące Abonentami INEA zostaną powiadomione przez INEA sp. z o.o. o sposobie realizacji ich uprawnień wynikających z decyzji Prezesa UOKiK zgodnie z postanowieniami tej decyzji, tj. w formie pisemnej lub – jeśli Abonent wyraził na to zgodę – za pomocą środków porozumiewania się na odległość, w terminie do 30 listopada 2016 roku.

*Przez kontakt z uprawnionymi należy rozumieć zwrot należnej kwoty na wskazany przez konsumenta numer rachunku bankowego.

Przeczytaj także

  • 20 czerwca 2024

    Pierwsze półrocze INEA z pięcioma nagrodami

    Rok 2024 pokazuje, że INEA jest coraz bardziej widoczna na rynku dostaw usług światłowodowych i coraz bardziej doceniana. W pierwszym półroczu zdobyliśmy aż pięć statuetek w różnych ogólnopolskich konkursach i plebiscytach.
  • 22 kwietnia 2024

    INEA z kolejną nagrodą w konkursie Loyalty Heroes

    W tym roku jury przyznało jej nagrodę w kategorii The Best Customer – Centric Solution, doceniając aplikację INEA i jej funkcjonalności – Zarządzanie WiFi oraz Wsparcie Techniczne.
Chat