Search
Obsługa Pomoc
Aktualności INEA

10 sierpnia 2018

ZMIANY W REGULAMINACH ŚWIADCZENIA USŁUG

Spółka INEA sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu (dalej: „Dostawca usług”)  informuje, że od dnia 12 września 2018 roku zmianie ulegają wzorce umowne Dostawcy usług, w szczególności Regulamin Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych (zarówno w wersji obowiązującej dla umów zawartych do dnia 21.08.2016 roku, jak i w wersji obowiązującej po tej dacie), jak również - dla umów zawartych do dnia 21.08.2016 - Regulamin Świadczenia Drogą Bezprzewodową Usług Dostępu do Sieci Internet oraz Usług Głosowych i Regulamin Świadczenia Usług Mobilnych (dalej łącznie „Regulaminy”). Zmiany we wzorcach umownych wynikają bezpośrednio ze zmiany przepisów prawa i są konsekwencją wejścia w życie części przepisów ustawy z dnia 10 maja 2018 roku o zmianie ustawy – Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. 2018 r. Poz. 1118), które m.in. znoszą stałe polubowne sądy konsumenckie przy Prezesie Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

Wobec powyższego, Dostawca usług  informuje, że w przypadku braku akceptacji poniższych zmian, Abonentowi przysługuje prawo wypowiedzenia Umowy abonenckiej do dnia ich wejścia w życie. W tym celu Abonent, nie później niż do dnia wejścia w życie zmian wzorca, ma prawo doręczyć Dostawcy usług pisemne oświadczenie o wypowiedzeniu Umowy abonenckiej z powodu braku akceptacji zmian. Oświadczenie o wypowiedzeniu Umowy abonenckiej z powodu braku akceptacji zmian wymaga zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności. Brak pisemnego oświadczenia Abonenta w powyższym terminie oznacza akceptację zmian. Jednocześnie Dostawca usług informuje, że w przypadku skorzystania przez Abonenta z prawa wypowiedzenia Umowy abonenckiej, Dostawcy usług przysługuje zwrot przyznanej Abonentowi ulgi (opłaty wyrównawczej).

 

Zmianie ulega § 12 ust. 7 Regulaminu Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych (obowiązującego dla umów zawartych po dniu 21.08.2016 r.), który otrzymuje następujące nowe brzmienie:

7. W przypadkach jakichkolwiek stałych lub regularnie powtarzających się istotnych rozbieżności pomiędzy faktycznym wykonaniem Usługi transmisji danych na rzecz Abonenta będącego konsumentem pod względem minimalnej prędkości lub innych parametrów jakości Usługi a wykonaniem opisanym zgodnie z ust. 3-6 niniejszego paragrafu, jeśli rozbieżności takie stanowią nienależyte wykonanie Umowy w rozumieniu przepisów prawa, Abonentowi będącemu konsumentem przysługuje uprawnienie do złożenia reklamacji zgodnie z postanowieniami § 27 – 29 Regulaminu, a także rozstrzygnięcie sporu w drodze postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich prowadzonego przez Prezesa UKE zgodnie z art. 109 Prawa telekomunikacyjnego lub powództwo do sądu powszechnego.

Zmianie ulega § 29 ust. 10 Regulaminu Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych (obowiązującego dla umów zawartych po dniu 21.08.2016 r.), który otrzymuje następujące nowe brzmienie:

10. Po wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego Abonent będący konsumentem może zwrócić się do Prezesa UKE z wnioskiem o przeprowadzenie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich na podstawie art. 109 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne.

Zmianie ulega § 12 ust. 7 Regulaminu Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych (obowiązującego dla umów zawartych do dnia 21.08.2016 r.), który otrzymuje następujące nowe brzmienie:

7. W przypadkach jakichkolwiek stałych lub regularnie powtarzających się istotnych rozbieżności pomiędzy faktycznym wykonaniem Usługi dostępu do sieci Internet na rzecz Abonenta będącego konsumentem pod względem minimalnej prędkości lub innych parametrów jakości Usługi a wykonaniem opisanym zgodnie z ust. 3-6 niniejszego paragrafu, jeśli rozbieżności takie stanowią nienależyte wykonanie Umowy abonenckiej w rozumieniu przepisów prawa, Abonentowi będącemu Konsumentem przysługuje uprawnienie do złożenia reklamacji zgodnie z postanowieniami §§ 27- 29 Regulaminu, a także rozstrzygnięcie sporu w drodze postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich prowadzonego przez Prezesa UKE zgodnie z art. 109 Prawa telekomunikacyjnego lub powództwo do sądu powszechnego.

Zmianie ulega § 29 ust. 10 Regulaminu Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych (obowiązującego dla umów zawartych do dnia 21.08.2016 r.), który otrzymuje następujące nowe brzmienie:

10. Po wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego Abonent będący konsumentem może zwrócić się do Prezesa UKE z wnioskiem o przeprowadzenie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich na podstawie art. 109 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne.

Zmianie ulega § 12 ust. 7 Regulaminu Świadczenia Drogą Bezprzewodową Usług Dostępu do Sieci Internet oraz Usług Głosowych (obowiązującego dla umów zawartych do dnia 21.08.2016 r.), który otrzymuje następujące nowe brzmienie:

7. W przypadkach jakichkolwiek stałych lub regularnie powtarzających się istotnych rozbieżności pomiędzy faktycznym wykonaniem Usługi dostępu do sieci Internet na rzecz Abonenta będącego konsumentem pod względem minimalnej prędkości lub innych parametrów jakości Usługi a wykonaniem opisanym zgodnie z ust. 3-6 niniejszego paragrafu, jeśli rozbieżności takie stanowią nienależyte wykonanie Umowy abonenckiej w rozumieniu przepisów prawa, Abonentowi będącemu Konsumentem przysługuje uprawnienie do złożenia reklamacji zgodnie z postanowieniami §§ 26- 28 Regulaminu, a także rozstrzygnięcie sporu w drodze postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich prowadzonego przez Prezesa UKE zgodnie z art. 109 Prawa telekomunikacyjnego lub powództwo do sądu powszechnego.

Zmianie ulega § 28 ust. 10 Regulaminu Świadczenia Drogą Bezprzewodową Usług Dostępu do Sieci Internet oraz Usług Głosowych (obowiązującego dla umów zawartych do dnia 21.08.2016 r.), który otrzymuje następujące nowe brzmienie:

10. Po wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego Abonent będący konsumentem może zwrócić się do Prezesa UKE z wnioskiem o przeprowadzenie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich na podstawie art. 109 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne.

Zmianie ulega § 4 ust. 23 Regulaminu Świadczenia Usług Mobilnych (obowiązującego dla umów zawartych do dnia 21.08.2016 r.), który otrzymuje następujące nowe brzmienie:

23. W przypadkach jakichkolwiek stałych lub regularnie powtarzających się istotnych rozbieżności pomiędzy faktycznym wykonaniem Usługi transmisji danych na rzecz Abonenta będącego konsumentem pod względem prędkości lub innych parametrów jakości Usługi a wykonaniem opisanym zgodnie z ust. 3-6 niniejszego paragrafu, jeśli rozbieżności takie stanowią nienależyte wykonanie Umowy abonenckiej w rozumieniu przepisów prawa, Abonentowi będącemu Konsumentem przysługuje uprawnienie do złożenia reklamacji zgodnie z postanowieniami §§ 11-12 Regulaminu, a także rozstrzygnięcie sporu w drodze postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich prowadzonego przez Prezesa UKE zgodnie z art. 109 Prawa telekomunikacyjnego lub powództwo do sądu powszechnego.

Zmianie ulega § 12 ust. 10 Regulaminu Świadczenia Usług Mobilnych (obowiązującego dla umów zawartych do dnia 21.08.2016 r.), który otrzymuje następujące nowe brzmienie:

10. Po wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego Abonent będący konsumentem może zwrócić się do Prezesa UKE z wnioskiem o przeprowadzenie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich na podstawie w art. 109 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne.

 

 

Przeczytaj także

  • 20 czerwca 2024

    Pierwsze półrocze INEA z pięcioma nagrodami

    Rok 2024 pokazuje, że INEA jest coraz bardziej widoczna na rynku dostaw usług światłowodowych i coraz bardziej doceniana. W pierwszym półroczu zdobyliśmy aż pięć statuetek w różnych ogólnopolskich konkursach i plebiscytach.
  • 22 kwietnia 2024

    INEA z kolejną nagrodą w konkursie Loyalty Heroes

    W tym roku jury przyznało jej nagrodę w kategorii The Best Customer – Centric Solution, doceniając aplikację INEA i jej funkcjonalności – Zarządzanie WiFi oraz Wsparcie Techniczne.
Chat